Van Zuid naar Noord

5 januari 2024 - Wellington, Nieuw-Zeeland

We gaan naar het Noordereiland. Van Picton naar Wellington met de veerboot. Een tochtje van ongeveer 3 uur via de Cook Strait. Het kan daar flink stormen maar we hebben mazzel. Het is mooi weer dus zeeziek zullen we niet worden. Het eerste deel van de overtocht is schitterend. We varen door de Marlborough Sounds met prachtige bergen, inhammen en baaien waar het zeewater in allerlei kleuren blauw en groen ligt te schitteren.

Het is direct te merken dat Wellington een stad is met veel meer verkeer dan we gewend waren. Kennelijk neemt de verdraagzaamheid af wanneer meer mensen op een vierkante kilometer leven. Over het algemeen zijn Nieuw Zeelanders relaxed maar in Wellington is dat een paar tandjes minder.
In Wellington gaan we natuurlijk naar het museum of New Zealand - Ta Papa Tongerewa. Een joekel van een museum ter grootte van zo’n drie voetbalvelden. In het museum worden de verhalen verteld van alle culturen in Nieuw Zeeland.
Voor de rest heeft Wellington niet zoveel te bieden. Maar een ritje met de Wellington Cable CAR naar de botanische tuin willen we niet missen.

Naast de camping wordt het festival Metallica gehouden. Tijdens de voorbereidingen geeft het al veel kabaal, dus we besluiten een nachtje korter te blijven in Wellington en onze tocht voort te zetten richting Napier.

1. Ad Jurriens:
    16 januari 2024
    Wat een prachtige baaien bij deze oversteek !
  2. Kees en Mariette:
    17 januari 2024
    Wat een prachtige foto's van een werkelijk schitterend land!
    Het reisleven is herkenbaar, het gaat eigenlijk alleen maar om primaire behoeften: een plekkie voor de camper, eten en drinken. Bovendien kom je in een heerlijk ritme en dat verveelt niet snel!
    Hebben jullie de kiwi's al kunnen spotten?